Wachten op de DNA uitslag!

Dit jaar worden Joyce en ik, beide eigenaar van MediPraxis, 50 jaar. We zijn allebei jong van geest en staan positief in het leven. We doen ons best zo goed mogelijk voor onszelf te zorgen, want we willen zo vitaal mogelijk in de tweede helft van ons leven staan. Hierbij geven we aandacht aan lichaam, geest en ziel. We staan zoals dat heet 'holistisch' in het leven. We moesten er echt even over nadenken maar uiteindelijk hebben we allebei vol overtuiging een DNA test gedaan. Over ongeveer 3 weken krijgen we de uitslag.

Genetische aanleg voor bepaalde aandoeningen:

Stel er komt uit de test dat één van ons een aanleg heeft voor een ernstige aandoening zoals Alzheimer, beroerte, kanker, diabetes, hart-en vaatziekten, reuma of Parkinson, Wil je dat dan weten? Sommige mensen niet. Wij echter, willen dat juist wel! In het DNA paspoort worden alleen de aandoeningen getoond waarvan bekend is dat je met behulp van leefstijladviezen deze aandoening(en) kunt voorkomen of minimaliseren. De leefstijladviezen staan in je DNA-paspoort weergegeven, zodat je meteen actie kunt ondernemen. Daarnaast ben ik, Cynthia, een IGene-professional. Zodoende kan ik in een persoonlijk consult extra informatie en tips geven. Zo hoef je goede voornemens niet meer te baseren op trends en hypes. Je baseert het op je eigen DNA profiel. Beter kan niet!

Wil je wel leefstijladviezen maar geen angst of zorgen?

Sommige mensen kiezen er voor om zelf hun DNA-paspoort niet in te kijken maar wel persoonlijke tips te krijgen aan de hand van hun DNA profiel. Ook dat is mogelijk als je je DNA laat testen via een IGene professional zoals bij MediPraxis.

Medicijngevoeligheid:

Hoewel wij er allebei een voorstander van zijn om zo min mogelijk medicijnen te gebruiken, is het wel een feit dat meer dan de helft van de 50 plussers 1 of meerdere medicijnen gebruikt. Het is in dat geval nuttig om te weten hoe jouw lichaam reageert op bepaalde medicijnen. Wellicht is er sprake van een Cyp-enzym afwijking waardoor een bepaald middel beter niet voorgeschreven kan worden bijvoorbeeld.

Persoonlijke kenmerken:

Uit het DNA profiel komt ook naar voren of je bijvoorbeeld goed tegen koffie kunt, of tegen alcohol, hoe stressgevoelig je bent, of je een glutenallergie hebt of wellicht een lactose of fructose intollerantie. Ook wordt duidelijk in hoeverre het Coronavirus effect heeft op je gezondheid.

Wil jij ook je DNA laten testen?

Neem dan vrijblijvend contact op met MediPraxis of bestel de IGene Health DNA test online via deze link. https://www.igene.nl/dna-test-kopen

MediPraxis Natuurgeneeskunde: Orthomoleculaire Geneeskunde, darmtherapie, Healthy Aging, Non-toxische Oncologie en huidaandoeningen.

Recente blogposts

Alles weergeven